SFIV çıktıktan sonra gördük ki Abel bir çok karakter üzerinde etkiliydi. Bizde Abel kullanımıyla ilgili bilgileri burada paylaştık.
Baktığımızda Abel aslında Fei Long, Zangief ve Alex'ten esinlenmiş bir karakter. EX hareketleri çok iyi ve bazı normal hareketleri rakibi şaşırtma konusunda oldukça iyi.
Rakip ile oynarken Tornado Throw ve Marceaux Roll kombinasyonunu oyunun büyük bir bölümünde kullanacaksınız. Kararlı ve stabil bir karakter oluşu ve kullanışlı hareketleri sayesinde rakibe baskı yapma yeteneği oldukça fazla.
-Olumlu-
* Büyük bir karakter olmasına rağmen oldukça hızlı
* Güçlü, hareketleri oldukça can götürüyor.
* Ultrasını aşağı-büyük yumruk sonrasında çıkarmak çok kolay
* Yüksek defans kapasitesi
* Bazı kullanışlı kombolar
* EX hareketleri çok iyi
-Olumsuz-
* Defansif oyunculara karşı pek iyi değil
* Havadan gelen saldırılara karşı fazla seçenek yok.
Hareketler:
-Change of Direction(Quick Combo Grapple)-
Bu hareket Fei Long'un Rekka Ken hareketine benziyor. İlk hareketini başlattıktan sonra Abel, ikinci hareket olarak yumruk tuşu ile sadece ayakta bloklanabilen ikinci bir yumruk atıyor, sonrasında yumruk tuşuna tekrar basarsanız, yine sadece ayakta bloklanabilen bir tutma hareketi gelecektir.
Tutma hareketi yerine son saldırıda tekme tuşunu kullanırsanız Abel rakibe çelme takacaktır. Tekme versiyonunu eğer rakibiniz sizden tutma hareketi bekliyor ve ayakta blok yapıyorsa kullanabilirsiniz, basit ama etkili olan bu kombodaki çeşitlilik ve harekete göre değişen ayakta veya eğilerek blok yapabilme durumu rakibe oldukça ter döktürecektir.
Eğer bu saldırıyı tekme tuşu ile bitiriseniz son vuruşunuz kombo olarak sayılmayacaktır. Abel tekme tuşu ile yapılan son hareketi daha yavaş çıkartıyor.
Tekme tuşu veya yumruk tuşu olsun bu hareketin son saldırısı zırh kırıcı özelliğine sahiptir. Rakibiniz focus atak yapamaz.
Oldukça iyi bir saldırı olmasına rağmen eğer rakip tarafından bloklanırsa karşı saldırıya açık olacaksınız bu yüzden dikkatli olun.
Saldırı sırasında küçük-orta-büyük yumruk farkı verilen hasarı da değiştirecektir. Büyük yumruk tuşu ile yapılan saldırı daha çok can alır ancak mesafesi kısadır. Küçük yumruk ise bunun tam tersidir.
Bu saldırıyı aşağı-orta yumruktan sonra başlatırsanız daha etkili olacaktır.
Hasar: küçük-155, orta-155, büyük-160, EX-160
-Wheel Kick(Flip Kick)-
*Zırh kırıcı
Abel'in dönerek attığı bu tekme ayakta bloklanmak zorunda. Ayrıca bir kombo başlatmak için de oldukça kullanışlı. Eğer rakibiniz hareketi bloklarsa karşı saldırıya geçemez.
Abel hava saldırılarına karşı zayıf olsa da doğru zamanlama ile bu hareket oldukça kullanışlı olacaktır. Zamanlayı iyi ayarlayın çünkü hareketi başlama zamanı oldukça uzun.
Küçük-orta-büyük tekme tuşu ile hareketin mesafesi, başlama hızı ve vereceği hasar değişiyor.
Hasar: küçük-120, orta-140, büyük-160, EX-180
-Marceaux Roll-
Bu hareket Alpha 2'de Ken'in takma hareketine oldukça benziyor. Oldukça hızlı ve rakibinizi şaşırtmada kullanabilirsiniz. Rakibin yaptığı bazı saldırılardan etkilenmeden geçebiliyor. Ancak Akuma'nın Raging Demon'una karşı dikkatli olun. Bu takla hareketinin dezavantajı bazı saldırılardan etkilenmesi bu yüzden bu hareketi uygun anlarda yapmalısınız. Marceaux Roll, Tornado Throw hareketini yapmak için çok büyük bir fırsat veriyor.
Küçük-orta-büyük tekme tuşu hareketin mesafesini değiştiriyor.
-Tornado Throw-
Abel'in en iyi hareketlerinden biri. Saldırı mesafesi Zangief'in Spinning Piledriver'ından biraz daha kısa. Küçük yumruk ile yapılan versiyonu en çok mesafeye sahip ama verdiği hasar az.
Marceaux Roll ile birleştirdiğinizde bu hareketi yapmak için bol fırsat bulabilirsiniz.
Street Fighter 4'te rakip ayağa kalkar kalkmaz tutulabiliyor. Bu eski oyunlarda yoktu. En azından birkaç saniye geçmesi gerekliydi. Bu kuralın kalkmış olması Abel'i oldukça tehlikeli yapıyor.
Hareketin başlaması sırasında saniyenin 5/60'ı gibi bir süre için karşı saldırıya açık olacaksınız ancak rakip bu hareketin başlaması esnasında sizi tutamaz.